Unia Europejska zaostrza walkę z CO2
Koncerny motoryzacyjne w UE bronią się przed zbyt ambitnymi celami redukcji emisji CO2. Straszą gwałtownymi spadkami zatrudnienia w branży, sięgającymi kilkudziesięciu tysięcy osób.
W przyszłym tygodniu kluczowa Komisja Środowiska Parlamentu Europejskiego będzie głosowała nad celami redukcji emisji CO2 dla nowo produkowanych samochodów. Komisja Europejska proponuje, by do 2030 r. tę emisję obniżyć o 30 proc., bardziej ekologiczni eurodeputowani żądają nawet 50 proc., a producenci samochodów mówią, że wprawdzie ambitna i kosztowna, ale ciągle realistyczna, jest obniżka o 20 proc.
Na dowód prezentują raport przygotowany przez firmę konsultingową FTI, który straszy ogromnymi kosztami gwałtownej rewolucji elektromobilności. Od tego, jaką decyzję podejmą eurodeputowani w porozumieniu z rządami państw UE, zależy przyszłość przemysłu samochodowego w Europie. ©℗
—Anna Słojewska z Brukseli